Saturday 16 June 2018

Malta cz. 1 Wzdłuż i wszerz z dzieciakami. BOV Adventure Park i Ta' Qali stadion narodowy / Malta - photoblog

Cel Malta. Opuszczamy chłodną, wietrzną i zachmurzoną zimową Brytanię i z kilku stopni lutowej temperatury przeskakujemy w kilkunastostopniowe temperatury.
Luty na Malcie. Mieliśmy kilka dylematów co do wyjazdu tam właśnie i przyznam szczerze, że osobiście wolałem znaleźć inny cel wrzucając Maltę do grupy krajów które kiedyś tam można będzie odwiedzić ale niekoniecznie teraz jednak decyzja zapadła i TERAZ MALTA właśnie 😃

kilkugodzinny lot z wieczornym lądowaniem i powitanie wyspy z zielonymi polami wzdłuż wybrzeża

wszyscy gotowi...i zniecierpliwieni

trochę egzotyki już na lotnisku...

jeszcze tylko samochód znaleźć i nasze zakwaterowanie a ponieważ większą część czasu w danych krajach spędzamy poza miejscem noclegowym prawie zawsze wybieramy opcję zakwaterowania self-catering gdzie możemy sobie pozwolić na przygotowanie posiłków o każdej porze dnia i nocy

Malta to mała wyspa położona pomiędzy Sycylią a Tunezją, gdzie do włoskiego lądu jest niespełna 81 kilometrów (280 do afrykańskiego). Kraj z łagodnymi zimami i długim okresem letnich temperatur oraz 300 dniowym okresem słonecznych dni. Przybywając w lutym załapujemy się jeszcze na okres tzw łagodnej maltańskiej zimy gdzie temperatury powietrza w czasie dnia nie powinny przekraczać 15 stopni a wieczorami i nocą utrzymywać się w granicach 10 zatem mamy taki przyjemny wiosenny okres gdzie tylko momentami silny wiatr przypomina o innej porze roku

Zamieszkaliśmy w miejscowości Qawra  nad zatoką St. Paul's Bay w północno zachodniej części wyspy i pierwszy dzień postanowiliśmy spędzić odwiedzając centralną część wyspy. Malta jest malutką wyspą (316 km²) ale jak podróżujecie po wyspie dopiero wtedy możecie się przekonać jak szybko można dostać się w poszczególne miejsca na wyspie. Udaliśmy się z Qawry na wybrzeżu do środkowej części wyspy do parku dla dzieciaków i pokonaliśmy niespełna 11 kilometrów przy 20 minutach jazdy! Oto rozmiary Malty!

Zima na Malcie? W tym klimacie wszystko kwitnie cały rok

Jesteśmy na większym placu zabaw. BOV Adventure Park w miejscowości Ta Qali. Ogromny parking bez żadnych opłat i kilka dzieciaków z rodzicami na takiej przestrzeni. My mamy wakacje ale tutaj teraz czas szkolny i w środku tygodnia dzieciaki w szkołach i  przedszkolach poza tym położenie tego miejsca (z dala od większych miast) powoduje, że weekendowe dni tutaj mogą być bardziej popularne

Wszystko pięknie zorganizowane podzielone na kategorie wiekowe i rodzaje atrakcji. Czysto i mnóstwo dobrze zorganizowanej przestrzeni

Pojawiliśmy się około 13 w środku tygodnia i właściwie cały park należał do nas i może 5 innych dzieci. Dzieciaki sobie szaleją a ja poklikam trochę zdjęć

Dla bardziej wymagających znajduje się tutaj wydzielona część gdzie pod okiem instruktorów zainteresowani (nie dzieci oczywiście) mogą wypróbować swoich sił na całkiem interesującej konstrukcji

miejsce znane jest jako High Ropes Curse

Sporo przestrzeni do biegania przy parku ale przecież nie przylecieliśmy na Maltę, żeby biegać po spalonej słońcem trawie :) tuż przy parku stoi stadion narodowy Malty (widoczny w oddali) i oczywiście podejdziemy podejrzeć stadion niespełna półmilionowego kraju! Z tej pozycji możecie dostrzec po lewej stronie w oddali kolorowe obiekty, uznaliśmy to za jeszcze jeden mały plac zabaw dla dzieciaków....

ha ha nic bardziej mylnego to był plac treningowy dla psiaków

Można? Można!

trochę dalej wzdłuż drogi coś dla kociaków, żeby nie czuły się zagubione... dbają o zwierzaki tutaj

Zatem idziemy na stadion!

Ta' Qali stadion to stadion reprezentacji Malty, rozgrywane są tutaj także ważniejsze mecze ligi piłkarskiej Malty

Po murawie biegać nie będziemy ale oczywiście pooglądamy go z wewnątrz

Stadion o pojemności 18 tysięcy spełnia także funkcje obiektu do koncertów a poza boiskami piłkarskimi znajdziemy tutaj także basen kryty, siłownie 24/7 , pokoje masażu, saunę, boiska do squasha i restaurację

Chociaż maltańczycy potęgą piłkarską nie są swój sportowy obiekt i kompleks o wysokim standardzie mają

Firmowy sklep gadżetów reprezentacji

Kawiarnia z widokiem na płytę główną

żeby pięknie wypełnić dzień następnym naszym celem jest muzeum lotnictwa mieszczące się kilkanaście kroków od stadionu!

Po drodze coś dla miłośników ceramiki. W krajach Europy południowej wchodząc do takich sklepów ciężko objąć wzrokiem całość wystawionych produktów